24.12.2007

Başarı için Öğrencilere Ne Öneriliyor ?

• Aktif Öğrenciler: Eğer tartışma ve problem çözme etkinliklerinin az yapıldığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız, kendi içinizde küçük gruplar oluşturarak ders konularını sırayla birbirinize anlatmanız öneriliyor. Diğerleriyle çalışmalar yaparak hangi konulardan test edilebileceğinize ilişkin fikir sahibi olmanız ve bu sorulara karşı yanıtlarınızı hazırlamanız da verilen ipuçları arasında.

•Düşünsel Öğrenciler: Gelen yeni bilgiler üzerine düşünmeye zamanınızın olmadığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız, bilgileri yalnızca okuyup ezberlemeniz değil, çeşitli zaman aralıklarıyla tekrarlar yaparak olası soru ve uygulamalarıyla ilgili olarak düşünmeniz öneriliyor. Okuduklarınız hakkında alacağınız ufak notların da yararının olacağı, tüyolar arasında.

•Duyumsal Öğrenciler: Duyumsal öğrenciler bilgiyi en iyi, gerçek dünyayla bağdaştırdıklarında anlayabiliyorlar. Eğer pek çok materyalin soyut ve teorik olduğu bir sınıftalarsa öğretmenden kavramlar hakkında örnekler vermesini rica etmeleri öneriliyor. Eğer bundan da tatmin olamazlarsa arkadaşlarıyla konu hakkında beyin fırtınası yapmaları, sunulan çözümler arasında.

•Sezgisel Öğrenciler: Özellikle de ezber ve formüller üzerinden giden bir dersteyseniz, konular arasındaki bağlantıları bulmanız ya da öğretmene sormanız tavsiye ediliyor. Ayrıca testte sabırsızlık dolayısıyla yanlışlar yapabilmeniz de sözkonusu. Bu nedenle de soruları sonuna kadar okuyup yanıtlarınızın üzerinden de mutlaka tekrar geçmeniz öneriliyor.

• Görsel Öğrenciler: Eğer görsel bir öğrencisiyseniz konuyla ilgili diyagramlar, şemalar, fotoğraflar ve daha pek çok görsel malzeme bulmanız öneriliyor. Bu konuda öğrencilerin hocalarından referans kaynak ya da CD sürümleri isteyebilmeleri de tavsiyeler arasında. Konuyla ilgili kavram haritaları oluşturarak önemli noktalan kare içine alabileceğiniz, altlarını çizebileceğiniz, örneğin bir konuyla ilgili tüm ayrıntıları aynı renkle renklendirebilece-ğiniz söyleniyor.

• Sözel Öğrenciler: Kendi cümlelerinizle konuyla ilgili özetler ve konu planları çıkarmanız öneriliyor. Grup halinde yapılan çalışmalardan büyük verim alabileceğiniz de belirtiliyor. Arkadaşlarınıza yapacağınız konu anlatımları, size büyük katkıda bulunabilir.

• Tümdengelimci Öğrenciler: Ayrıntılara girmeden önce genel resmi yakalayabilmeniz gerekiyor. Eğer öğretmen yeni konulara diğerleriyle herhangi bir bağlantı kurmadan doğrudan başlarsa, bu sizin için sorun yaratabiliyor. Bir üniteye başlamadan önce ünitenin bütününe göz gezdirmeniz sizin için yararlı olabiliyor. Yeni öğrendiğiniz bilgileri daha önceden bildiklerinizle ilişki-lendirmeye çalışmanız da öneriler arasında.

• Tümevarıma Öğrenciler: Bütüne adım adım yaklaşmayı tercih eden bu öğrencilerin doğrusal nedensellik barındıran mantıksal konu şemaları çıkarmaları öneriliyor. Bütünsel bakış açılarınıysa yeni öğrendiklerini eski bilgilerle bağdaştırarak geliştirebileceklerine dikkat çekiliyor.

( Bilim ve Teknik Dergisi internet Sitesi Psikoloji Sayfasından alınmıştır. )

Hiç yorum yok: